De Historische Vereniging Oegstgeest (VOO) heeft een wandel-/fietstocht samengesteld ter gelegenheid van het Open Monumenten Weekend 2020. Het jaarlijkse thema is dit maal Leermonument. De wandeling is ook als dwaaltocht nummer 11 opgenomen in het boekje van het Open Monumenten Weekend 2020 dat door de Stichting Osger Support is gemaakt. Het monumentenweekend kent dit jaar een andere invulling vanwege de coronamaatregelen. Lekker wandelen of fietsen in de open lucht is veilig te doen.

Startpunt van de wandeling is bij de Koningin Julianaschool aan de Endegeesterstraatweg nr. 3. De route gaat via de Deutzstraat richting de eerste Oegstgeester school in de Oude Pastorie van het Groene Kerkje, daarna terug in de richting van de Lijtweg (kleuterschool de Sprinkhaan) en de Terweeweg (Terweeschool) om via het Zendingshuis terug te keren bij de Julianaschool. De beschrijving van de route en achtergrondinformatie over de gebouwen is te vinden in de bijlage.

Veel plezier met het wandelen of fietsen van deze route.