Vijfde Oegstgeest in Beweging over dynamische historie van het dorp.

Zie ook de Oegstgeester Courant van 26 maart 2014, p3.

Klik hier voor een fotoreportage van het evenement door Theo Wand.

Een avond over de geschiedenis van Oegstgeest georganiseerd door het Dorpslab Oegstgeest, in samenwerking met de Oranje vereniging en de Vereniging Oud Oegstgeest. Meer dan 400 bezoekers hebben deelgenomen aan deze avond, die georganiseerd werd in het kader van het afscheid van Burgemeester Timmers-van Klink.

Onder leiding van de Vereniging Oud Oegstgeest lieten in het oude gemeente huis, vertegenwoordigers van alle wijken van Oegstgeest iets van de geschiedenis van hun wijk zien. Op het voorplein van het oude gemeente huis was een tent opgericht waarin men zich kon aanmelden en een verfrissing kopen, en waarin aan het eind van de avond de burgemeester werd toegesproken en waar een quiz over de geschiedenis van Oegstgeest werd gehouden.

De voorzitter Rianne Meester bood burgemeester Els Timmers het eerste exemplaar aan van een speciale editie van het tijdschrift “Over Oegstgeest”. Deze speciale editie is getiteld “200 jaar burgemeesters van Oegstgeest”. Het is een compilatie van vijftien artikelen over de burgemeesters van Oegstgeest die al eerder in het tijdschrift zijn verschenen, aangevuld met interviews met de laatste twee burgemeesters Timmers en Scheenstra. In totaal geeft het een prachtig overzicht van de bestuurlijke ontwikkeling van het dorp in laatste twee eeuwen. Dit speciale nummer heeft een oplage van slechts 50 exemplaren.