Publicaties over Oegstgeest

De vereniging bezit een collectie boeken en andere publicaties over Oegstgeest of waarin Oegstgeest een rol speelt. Het kan gaan over personen, gebouwen, wijken, instanties, verenigingen of periodes uit de geschiedenis.

De titels treft u aan in de rechterkolom.

Voor informatie over boeken en publicaties die door de vereniging zijn uitgegeven en die nog te koop zijn, klik hier.

Tijdens het Open Monumenten & Osger Weekend 2018 (7 en 8 september) heeft de Vereniging Oud Oegstgeest vele bezoekers op kasteel Endegeest mogen ontvangen.Speciaal voor die gelegenheid heeft Leidenaar Joop Mosterd in samenwerking met de VOO een film gemaakt over de geschiedenis van het kasteel en zijn bewoners, in het bijzonder over de Franse filosoof René Decartes, die er van 1641 tot 1643 gewoond heeft.

De film is gemaakt in mp4 formaat en is 800 MB groot.

De film duurt 14 minuten.

De film is op youtube gezet en is af te spelen door op onderstaande pijl te klikken.