Zaterdag 7 oktober vond, ter gelegenheid van de dertigste verjaardag van de Vereniging Oud Oegstgeest, in het Groene Kerkje een optreden plaats van het koor Schola Gregoriana onder leiding van Rens Tienstra. Zij zongen liederen uit het ‘Liedboek van Oegstgeest’, geschreven in 1562 door broeder Adriaan in opdracht van de kerkmeesters van Oe

gstgeest.

Freek Lugt schreef in samenwerking met Rens Tienstra een boekje over dit bijzondere boek, dat hij twee jaar geleden ontdekte in de Leidse Universiteits Bibliotheek. Het boekje werd na afloop van het optreden aangeboden aan vertegenwoordigers van de kerkbesturen.

Ieder lid van de Vereniging kreeg een exemplaar en het is te koop in de Oegstgeester boekwinkels voor € 9,95.

De tekst en muziek van deze presentatie kunt u beluisteren via onderstaande link.