Mooi gebouwd, Monumenten van Oegstgeest

​Marina Laméris beschrijft de rijke historie van bijna 100 monumenten en drie karakteristieke gebieden van Oegstgeest: de Kerkbuurt, de Oranjewijk en het Wilhelminapark en Geesten. Kastelen, kerken, boerderijen en villaparken vertellen samen met de parkbossen van de voormalige buitenplaatsen over de geschiedenis van Oegstgeest. In 216 pagina’s met honderden historische foto’s, bouwtekeningen en recent beeldmateriaal schetst Laméris in het boek een beeld van de eeuwenoude bouwhistorie van Oegstgeest. Luchtfoto’s, details en interieurfoto’s geven inzicht in de ontstaansgeschiedenis, bouwstijlen en -methoden.

Het boek beeldt interieurs af die niet eerder gepubliceerd zijn.

Het boek is een uitgave van de gemeente Oegstgeest. ISBN-10: 90-806942-31