Geschiedenis van een Leidse begraafplaats Uitgegeven in het kader van de Leidse Historische Reeks 10 Samengesteld door: Ingrid W.L. Moerman en R.C.J. van Maanen Ter gelegenheid van de restauratie van de begraafplaats werd een werkgroep opgericht die zich tot taak stelde de serie grafboeken van deze begraafplaats door een alfabetische namenlijst toegankelijk te maken. Deze lijst bevindt zich achter in het boek en geeft in combinatie met de plattegronden van de begraafplaats de mogelijkheid de plek van iedere begravene te vinden. Al doende ontstond het idee een bundel tot stand te brengen, waarin zoveel mogelijk aspecten van de begraafplaats Groenesteeg aan bod zouden komen. In 1992 werd de Stichting tot instandhouding van de begraafplaats Groenesteeg Leiden opgericht, die zoals de naam zegt, ten doel heeft het verlenen van steun aan de instandhouding van de begraafplaats. De Stichting wil met dit boek de belangstelling voor de begraafplaats in hoge mate stimuleren, waardoor dit monument nog lang zal kunnen getuigen van ons respect voor de doden en voor de natuur.