Toelichting op zoeken naar evenementen

Evenementen worden standaard in de toekomst getoond. Echter, onder de zoekresultaten staat een link ” < vorige evenementen”. Daar vind je dan historische evenementen.

« Alle evenementen

Openingslezing Monumentenweekend

29 augustus @ 19:30 - 21:00

Als elk jaar organiseren we samen met de Stichting Osger de openingslezing van het Open Monumentenweekend: op donderdag 29 augustus in het Gemeentehuis aan de Rhijngeesterstraatweg 13. Aanvang 20.00 uur, inloop met koffie/thee vanaf 19.30 uur.
Tijdens deze bijeenkomst, die ons door de Gemeente Oegstgeest wordt aangeboden wordt het programmaboekje van het Monumentenweekend gepresenteerd aan het gemeentebestuur.

Het thema is dit jaar “routes, netwerken en verbindingen”: de trekvaart die ons dorp verbindt met Leiden en Haarlem als onderwerp van de startlezing ligt dus voor de hand.
We hebben Marca Bultink uit Hillegom bereid gevonden om deze lezing voor ons te verzorgen.Marca Bultink is journalist, schrijver en cultuurhistoricus. Zij is actief voor organisaties en projecten op het gebied van cultuurhistorie, landschap en erfgoed.
Zij werkte mee aan vele publicaties over de geschiedenis van de Bollenstreek en het gebied tussen Haarlem en Leiden, waaronder het jubileumboek Blauwe ader van de Bollenstreek,350 jaar Haarlemmertrekvaart/Leidsevaart 1657-2007.
Een aanrader om alvast in uw agenda te noteren. Aanmelding vooraf is niet nodig.

Het Open Monumentenweekend zelf is op 14 en 15 september. Op zaterdag 14 september organiseren wij weer de jaarlijkse barbecue voor leden. Daarover later meer.

Datum:
29 augustus