Toelichting op zoeken naar evenementen

Evenementen worden standaard in de toekomst getoond. Echter, onder de zoekresultaten staat een link ” < vorige evenementen”. Daar vind je dan historische evenementen.

« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Info avond over Groene karakter Oegstgeest

18 september 2023 @ 19:30 - 22:00

- Gratis

Avond over het Groen in Oegstgeest
Oegstgeest een groene gemeente? Ja, wel vanouds toen bij 80% groen 20% bebouwing aanwezig was. Maar nu? De verhouding is in 2023 volledig omgekeerd met nog maar 20% groen en 80% bebouwing.
Het belang en de noodzaak van groen in onze leefomgeving worden inmiddels steeds duidelijker en groen is ook erfgoed! Reden voor de Historische Vereniging Oegstgeest om op maandag 18 september de manifestatie Oegstgeest in het Groen te organiseren. Er zullen presentaties zijn van Michelle de Roo, landschap- en stedenbouwontwerper, over het inspirerende voorbeeld van het Leidse Singelpark en van landschapshistoricus Hein Krantz over Oegstgeest en de belangrijke landgoederenzones eromheen.
In het panel “Wat kunnen we samen doen voor het Oegstgeester groen?” worden vanuit verschillende invalshoeken ervaringen met particuliere en gemeentelijke groeninitiatieven gedeeld. Wat kun je als inwoner zelf doen, wat doet de gemeente, hoe werk je samen en wat zijn nieuwe ideeën? Kortom het wordt een avond om te informeren en te inspireren. Belangstellenden zijn van harte uitgenodigd!
Details: Maandag 18 september 19.30 uur (inloop met koffie/thee), aanvang programma 20.00 uur stipt, eindtijdstip 22.00 uur.  Locatie: Dorpscentrum Oegstgeest, Lijtweg 9, 2341 HA Oegstgeest, grote zaal. Toegang: gratis. Wilt u hier bij zijn? Stuur dan een mailtje naar
de secretaris . U bent van harte welkom!

Datum:
18 september 2023