Voorwerpen in bezit bij de vereniging

In de loop van de jaren van haar bestaan heeft de vereniging de meest uiteenlopende voorwerpen aangeboden gekregen. Voorwerpen met afbeeldingen van monumenten, gebruiksvoorwerpen met nostalgische waarde, opgegraven voorwerpen, voorwerpen uit de Tweede Wereldoorlog, etc. Hieronder treft u foto’s aan van die voorwerpen met een summiere beschrijving. In de vitrine van de Historische Vereniging Oegstgeest in de Bibliotheek van Oegstgeest worden selecties van deze voorwerpen tentoongesteld. Bijzondere objecten bevinden zich elders, zoals de ‘Schaal van Oegstgeest’ (Rijksmuseum van Oudheden, Leiden) en keramiek van de aardewerkfabriek Amphora (gemeentehuis Oegstgeest).

Klikken op de hyperlink in de tekst bij de foto’s leidt u naar de inhoudsopgave van het desbetreffende exemplaar van “Over Oegstgeest”.