“Op 21 juni 2014 vond de Oudenhofmarkt plaats, een initiatief van “Beleef het Verleden” en “Stichting Civil Society Club Oegstgeest”. De markt werd gehouden bij de Verhalenverteller op het grasveld en bij het Winkelcentrum Lange Voort. De Vereniging Oud Oegstgeest heeft aan deze markt meegedaan. In een smaakvol ingerichte marktkraam hebben VOO bestuursleden en andere vrijwilligers aan geïnteresseerde dorpsgenoten verteld over het wel en wee van de vereniging. Om onze aanwezigheid een Oudenhof-accent te geven, kregen alle bezoekers een leuk schuifpuzzeltje met beeld van de oorspronkelijke burcht.

Onze gasten, onder wie burgemeester Waaijer, die in mei lid van de VOO is geworden, bladerden met veel belangstelling in de mooie boeken die de vereniging de afgelopen jaren heeft uitgegeven en die nog verkrijgbaar zijn: De Canon van Oegstgeest, Het Perzisch Kleedje, Het Goed van Oestgeest en het Brandweerboek. Aan de hand van deze boeken en van bijzondere foto’s is een goed gesprek over het wel en wee van het vroegere en huidige Oegstgeest een genot om te voeren. Een aantal dorpsgenoten is op 21 juli lid van onze vereniging geworden.

Naast de kramen waren er bij de Verhalenverteller veel activiteiten zoals die vroeger werden uitgevoerd: wol spinnen, zilversmeden, beeldhouwen etc.

Voor foto’s van de markt kijk ook op de site van “Beleef het Verleden”.