Toelichting op zoeken naar evenementen

Evenementen worden standaard in de toekomst getoond. Echter, onder de zoekresultaten staat een link ” < vorige evenementen”. Daar vind je dan historische evenementen.

« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Open Monumenten weekend 2021

11 september 2021 @ 08:00 - 17:00

Het Open Monumenten weekend is dit jaar gepland op 11 en 12 september 2021. De Historische Vereniging Oegstgeest (voorheen Vereniging Oud Oegstgeest) is mede organisator van dit evenement in Oegstgeest. Thema van dit jaar is “Mijn monument is jouw monument”. Het programma zal begin september bekend worden gemaakt.

In 1987 werd in navolging van Frankrijk de Open Monumentendag in Nederland geïntroduceerd. Monumenten werden gratis voor het publiek opengesteld, om zo de publieke belangstelling voor monumenten en het draagvlak voor monumentenzorg te vergroten. Met inmiddels bijna een miljoen bezoekers is deze opzet zeker geslaagd te noemen. BankGiro Loterij Open Monumentendag is uitgegroeid tot een van de grootste culturele evenementen in Nederland en is hét instrument geworden om de bevolking op grote schaal in contact te brengen met ons monumentale erfgoed.

Datum:
11 september 2021