“Toevallig door het oog van de naald”

In “Toevallig door het oog van de naald” schrijft Ton Woortman het verhaal over zijn leven voor, tijdens en na de Tweede Wereldoorlog in Nederlands-Indië en in Nederland. Zijn autobiografie vertoont frappante overeenkomsten met het boek van Geert Mak: “De eeuw van mijn vader”. De beschreven gebeurtenissen spelen in dezelfde tijd, op de dezelfde plaatsen en beide vaders zijn predikant. Ton Woortman (1920) werd geboren in Meester Cornelis (Nederland-Indië) en werkte bij de Marine Luchtvaart Dient. Hij vloog als waarnemer talrijke toestellen. Jarenlang werkte hij op het Marine Vliegkamp Valkenburg en bij het ministerie van Defensie in Den Haag.

ISBN: 90-72622-09-X