Terug naar Leiden en Oegstgeest

​Terug naar Leiden en Oegstgeest, fietsen en wandelen met Jan Wolkers Auteur: Peter van Zonneveld Peter van Zonneveld heeft niet de illusie dat hij bij het samenstellen van dit boekje het werk van Jan Wolkers uitputtend behandeld heeft. Het is een boekje dat als handleiding kan dienen om de belangrijkste plekken uit zijn oeuvre te bezoeken, te voet dan wel per fiets. De wandeling door Leiden heeft een korte en uitgebreide versie, die ook op de fiets gedaan zou kunnen worden al zal men dan af en toe een stukje moeten klunen. De korte wandeling is altijd nog een tocht van bijna twee uur. De fietstocht door Oegstgeest neemt ook minstens twee uur in beslag, daarbij is een wandeling door het bos van het fascinerende kasteel Oud-Poelgeest zelfs verplicht.