Oegstgeest – Rhijngeest

​Op zaterdag 5 juni 1999 werd het gemeentehuis van Oegstgeest officieel geopend. Het is gevestigd in het gebouw dat in 1903 werd opgericht als sanatorium Rhijngeest en in 1949 omgedoopt tot Jelgersmakliniek. Aan een lange, veelbewogen geschiedenis werd een nieuwe dimensie toegevoegd. Fotograaf Anita Huisman legde de metamorfose van de “oude Jel” vast in een indrukwekkende reportage, Haro Hielkema beschreef de veelbewogen historie van misschien wel het mooiste gebouw van Oegstgeest. Opdrachtgever: gemeente Oegstgeest. Historisch fotomateriaal werd beschikbaar gesteld door het archief van de gemeente en de Vereniging Oud Oegstgeest.