Oegstgeest de jaren 50

​Auteur: Caroline Arps De tekst van dit boek is voornamelijk gebaseerd op stukken uit de Oegstgeester Courant, een weekblad waarop men zich toentertijd voor nog geen tien cent per exemplaar kon abonneren. De redactie van dit weekblad, onder leiding van de toegewijde heer Donk, ging zeer nauwkeurig te werk. Verslagen van raadsvergaderingen werden altijd uitgebreid weergegeven en ook aan nationale vraagstukken werd geregeld aandacht besteed. Daarnaast werd uitvoerig gebruik gemaakt van informatie en foto’s aanwezig in het gemeentelijk archief en van de heer Veldhuyzen. In dit boek staan gebeurtenissen beschreven van verschillende niveau’s: naast de dingetjes van alledag – grappig, opmerkelijk of soms tragisch – komen ook de perikelen op gemeentelijk nivreau aan de orde. Zo loopt de angst voor de voortdurende dreigende annexatieplannen van de gemeente Leiden als een rode draad door het verhaal. ISBN: 90-74707-04-1