Buiten Lustig Wonen

​In Buiten Lustig Wonen wordt de periode 1945 – 2000 beschreven van de wijk Buitenlust door auteur Sjaak van der Star. Van der Star besteedt aandacht aan de constructie en de bouwwijze, de ligging en het doel van deze wijk. Hij verzamelt zijn informatie door op huisbezoek te gaan bij de bewoners die hij interviewt. Gefascineerd is hij door de bouwwijze van de woningen die als doel hadden grote gezinnen te kunnen huisvesten in betaalbare woningen. hierdoor ontstond een homogene en sociale eenheid die blijkbaar het sociale gevoel onderling en met elkaar uniek heeft gemaakt. Van der Star haalt met dit boekwerk de wijk Buitenlust uit de “vergeethoek”. Verder besteedt hij aandacht aan de omliggende bekende locaties als de Drie Witte Palen, hoeve Veldheim en NZHVM locaties als de Splitsing.