Genealogie Oegstgeest

De werkgroep Genealogie van de vereniging heeft een database gemaakt met gezinsreconstructies op basis van personen die geboren zijn in Oegstgeest in de periode 1811 – 1905 en personen die voorkomen op de Liste Civique 1811 (mannelijke burgers van 21 jaar en ouder, die alle burgerrechten bezaten).

Voor de online-database is gebruik gemaakt van het programma Geneanet. Om de database van onze vereniging te kunnen raadplegen moet u mogelijk een (gratis) account bij Geneanet hebben of aanmaken. Klik hier om toegang tot de database van onze vereniging in Geneanet te krijgen.

Ingevolge de Algemene Verordening Gegevensbescherming zijn niet alle gegevens in onze database openbaar gemaakt.

Voor contact met de werkgroep Genealogie kunt u gebruik maken van het e-mailaccount:

Voor de verzameling van gegevens in de database zijn o.a. de volgende bronnen gebruikt:

– het CBG: www.WieWasWie.nl

– het Nationaal Archief: www.GaHetNa.nl

– Open Archieven: www.openarch.nl

– Erfgoed Leiden en Omstreken: www.erfgoedleiden.nl

– Genealogische Bronnen van de Nederlandsche Genealogische Vereniging afdeling Rijnland: doop- en trouwboeken Oegstgeest (nrs. 2, 8 en 18)

– Genealogische gegevens gepubliceerd door andere genealogische werkgroepen en gemeenten (m.n. Katwijk, Zoeterwoude, Voorschoten/Wassenaar, Den Haag)

– Andere gepubliceerde stambomen